Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły nr 2 z dnia 28.08.2020r. wprowadza się wewnętrzną procedurę organizacji zajęć lekcyjnych:
Procedura organizacji zajęć lekcyjnych
§ 1
- Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
- Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych.
- Uczniowie przyprowadzani do szkoły i z niej odprowadzani przez opiekunów są wyłącznie na zewnątrz budynku. Wejście opiekunów do budynku wyłącznie w maseczkach i po dezynfekcji rąk. Dezynfekcja przy każdym wejściu.
- Na terenie placówki nie mogą przebywać żadne nieupoważnione osoby. Należy ograniczyć przebywanie w placówce osób trzecich do niezbędnego minimum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m.in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe). Do placówki powinni wchodzić tylko i wyłącznie nauczyciele i pracownicy obsługi.
- Rodzice/opiekunowie wyrażają zgodę na pomiar temperatury dziecka termometrem bezdotykowym przez pracownika placówki w razie podejrzenia wystąpienia objawów chorobowych u ucznia. Pomiaru temperatury można również dokonywać w trakcie zajęć. Wyników pomiaru nigdzie nie rejestrujemy/nie zapisujemy.
- Jeśli uczeń przejawia niepokojące objawy choroby należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia z placówki, następnie poinformować lekarza.
- Plan lekcji układany jest w taki sposób, aby zapewnić czas na dezynfekcję pomieszczeń i sprzętu tam się znajdującego.
- Uczniowie klasy I odbierani są przez nauczycieli na zewnątrz budynku i wprowadzani do budynku szkoły.
- Uczniowie klasy I-ej , III-ej ,IV-ej, V-ej, wchodzą do budynku wejściem głównym do swoich klas, bez przebywania na korytarzu szkolnym.
Uczniowie klasy VI-ej i VII-ej wchodzą wejściem od strony boiska szkolnego bez przebywania na korytarzu szkolnym.
Uczniowie klasy II-ej i VIII-ej wchodzą na zajęcia do drugiego budynku.
- Przerwy międzylekcyjne wyznaczają sami nauczyciele. Lekcje nie mogą trwać dłużej niż 45 minut.
Uczniowie klas: I-ej, III-ej, IV-ej, V-ej mają przerwą o tej samej porze.
Podczas przerw uczniowie mogą zostać pod opieką nauczyciela w klasie lub wychodzą na zewnątrz pod opieką nauczyciela w wyznaczone strefy.
Śniadania uczniowie spożywają w klasach pod opieką nauczyciela dyżurującego.
Wyjścia na boisko szkolne.
1. W przypadku, gdy pogoda na to pozwoli, uczniowie będą korzystali z boiska, terenu szkoły.
2. Przerwy w miarę możliwości uczniowie będą spędzali korzystając z boiska, terenu szkoły (poza budynkiem).
3. Nauczyciele w miarę możliwości zapewniają, aby uczniowie unikali ścisku, nie kontaktowali się miedzy klasami.
4. Po powrocie ze świeżego powietrza uczniowie i nauczyciele dezynfekują lub myją ręce zgodnie z instrukcją na plakacie.
5. Uczniowie nie mogą pozostawać bez opieki na terenie szkoły w trakcie zajęć organizowanych przez szkołę.
- Na korytarzu szkolnym, na piętrze dyżuruje wymiennie dwóch nauczycieli – 1 nauczyciel – dwie grupy uczniów .
- Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
- Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
- Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
- W miarę możliwości zajęcia sportowe należy przeprowadzać na otwartym powietrzu.
- Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich sytuacjach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawek i rzeczy.
- W szkole obowiązuje bezwzględny zakaz przynoszenia telefonów przez uczniów.
- W sali odległości między stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1 m.
- Jeżeli jest taka możliwość -jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali.
- Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować.
§ 2
Organizacja pracy biblioteki
- Godziny pracy biblioteki szkolnej ustali dyrektor odrębnym zarządzeniem, uwzględniając potrzeby uczniów w tym zakresie.
- Książki oddawane przez uczniów są składowane w wydzielonym miejscu, odseparowane od reszty książek i poddawane dwudniowej kwarantannie. W tym czasie nie mogą zostać wypożyczone kolejnym uczniom.
- Organizacja sposobu korzystania z biblioteki uwzględnia wymagany dystans przestrzenny, czyli min. 1,5 m odległości między użytkownikami. W celu zachowania wymaganego dystansu społecznego ogranicza się liczbę użytkowników korzystających jednocześnie z biblioteki.
- Ustawia się przesłony ochronne (np. z pleksi) w punkcie kontaktu użytkownika z bibliotekarzem (np. na ladzie bibliotecznej) oraz innych stanowiskach obsługi czytelników.
Organizacja zajęć pozalekcyjnych
1. W szkole organizowane są zajęcia pozalekcyjne zgodnie z harmonogramem tych zajęć w przypisanych do tych zajęć salach.
2. Osoby spoza szkoły, które prowadzą zajęcia pozalekcyjne z uczniami, zobowiązani są do przestrzegania niniejszych Procedur.
3. Prowadzący zajęcia pozalekcyjne pilnuje, aby uczniowie nie gromadzili się.
4. Prowadzący zajęcia pozalekcyjne unika aktywności, które wymuszają gromadzenie się uczniów. 13
5. Prowadzący zajęcia nie może pozostawiać uczniów bez opieki. W sytuacjach wyjątkowych prowadzący ma obowiązek zapewnić opiekę dzieciom na czas jego nieobecności przez innego nauczyciela.
6. Prowadzący zajęcia podczas prowadzonych zajęć czuwa nad bezpieczeństwem uczniów.
7. Prowadzący zajęcia odkłada używany w trakcie zajęć sprzęt, pomoce dydaktyczne w miejsce do tego wyznaczone.
8. Jeśli zajęcia odbywały się na świeżym powietrzu, uczniowie oraz prowadzący dezynfekują ręce przy wejściu do budynku.
9. Prowadzący zajęcia pozalekcyjne wietrzą salę, w której prowadziły zajęcia przed i po odbyciu zajęć.