Sprawozdanie z zajęć z wykorzystaniem Drukarki 3D i Okularów Class VR 

Uczniowie klasy IV i VI jako pierwsi mieli okazję poznać pracę drukarki 3D, którą nasza szkoła zakupiła dzięki Programowi „Laboratoria Przyszłości”. 

Uczniowie we współpracy z nauczycielem wyszukiwali strony, na których można znaleźć przydatne przedmioty i gadżety takie jak:

  • breloczki do kluczy,
  • zakładki do książek, 
  • modele roślin,
  • góry,
  • nuty,
  • a także różnego rodzaju ozdoby mile widziane w piórniku każdego ucznia.

Wszystkie te projekty zostały najpierw pobrane z dostępnych stron, a następnie przekonwertowane na program, który obsługuje nasza drukarka 3D. Dzieci były zafascynowane procesem drukowania. Z zaciekawieniem obserwowały jak warstwa po warstwie powstają poszczególne przedmioty.

Druk 3D pomaga zrozumieć tajniki trójwymiarowej przestrzeni, wpływa pozytywnie na rozwój najmłodszych, pobudzając ich wyobraźnię i postrzeganie rzeczywistości. Uczniowie dowiedzieli się również do czego używane są drukarki 3D, np. w medycynie, modzie, jubilerstwie, okulistyce, a nawet w budownictwie.
Takie innowacyjne lekcje będą odbywały się w naszej szkole systematycznie.

Poza drukarkami 3D uczniowie korzystali z nowoczesnych okularów Class VR okularów do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zostały zaprojektowane tak aby w pełni zaangażować w kreatywne i ekscytujące nauczanie. Podczas zajęć z wykorzystaniem tej nowoczesnej technologii uczniowie wirtualnie zwiedzili wiele miast i obiektów muzealnych. Mogli zapoznać się z zagadnieniami biologicznymi i geograficznymi. Odwiedzili zwierzęta w ich naturalnym środowisku przyrodniczym, a także z wielkim zaciekawieniem poznawali tajniki ciała ludzkiego. Ale to dopiero początek poznawania odległego świata za pomocą nowoczesnej technologii.

Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wyglądają kolejnych zajęć, podczas których będą mogli wykorzystywać nowo pozyskane pomoce dydaktyczne. Miejmy nadzieję, że zainteresowanie rozwinie się w pasję, która zaowocuje w przyszłości nowymi wynalazkami i odkryciami naukowymi.
Trzymamy kciuki za naszych małych odkrywców!

A oto kilka przykładów naszych działań podczas poznawania drukarki 3D.

0jpg [500x375]

 

 1jpg [400x300] 2jpg [400x300]

 3jpg [400x533] 4jpg [400x533]

 

opracowała: Małgorzata Tomczyk, Lena Grzelaczyk